חזרה לדף הראשי
וימבלדון27 ביוני 2026 בשעה 16:40

סינר וסבלנקה מובילים מחאת שחקנים בווימבלדון על חלוקת פרסים

ינניק סינר ואריינה סבלנקה מובילים מחאה של שחקני הטניס המובילים בווימבלדון, שמגבילים את הופעותיהם בתקשורת ל-15 דקות בלבד כדי לדרוש חלק גדול יותר מהכנסות הטורניר.

סינר וסבלנקה מובילים מחאת שחקנים בווימבלדון על חלוקת פרסים

שחקני הטניס המובילים בעולם הגבילו את הופעותיהם בתקשורת ל-15 דקות בלבד בשבוע הראשון של ווימבלדון 2026, כחלק ממחאה מאורגנת הדורשת חלוקה הוגנת יותר של הכנסות הגראנד סלאם. ינניק סינר, מספר אחד בעולם, ואריינה סבלנקה, מספר אחת בעולם, עמדו בראש המחאה, שהחלה בטורניר הפתוח של צרפת ונמשכת כעת בווימבלדון.

השחקנים דורשים שחלקם מהכנסות הטורניר יעלה ל-16% בשלב הראשון, עם יעד של 22% עד שנת 2030. בנוסף, הם דורשים השקעה בקרנות פנסיה, בריאות ולידה לשחקנים, וכן ייצוג גדול יותר בהחלטות ניהוליות. משך ה-15 דקות נבחר במכוון כדי לייצג את 15% מהכנסות הטורניר שמוקצות כיום לפרסים.

סבלנקה הסבירה את המחאה: 'אנחנו עושים את זה למען הסיבוב, לא למען עצמנו. אנחנו עושים את זה למען שאר השחקנים שמתקשים אפילו לשכור מאמן.' ווימבלדון הגדיל את סך הפרסים ב-20% ל-64.2 מיליון פאונד, אך השחקנים טוענים שזה לא מספיק. נובאק ג'וקוביץ' בחר שלא להשתתף במחאה. ג'סיקה פגולה ציינה שהמחאה עשויה להימשך גם באליפות ארה'ב בחודש אוגוסט.

מקור: NextBet7