שחקני הטניס מרחיבים את מחאת שכר הפרסים בווימבלדון
שחקני הטניס המובילים בעולם מרחיבים את מחאתם על חלוקת הכנסות בווימבלדון 2026. למרות העלאה של 20% בפרס הכסף הכולל ל-64.2 מיליון פאונד, השחקנים טוענים שהסכום מהווה רק 14.4% מהכנסות הטורניר, בעוד שדרישתם היא 16%. בשבוע הראשון של הטורניר, השחקנים יגבילו את הופעותיהם בתקשורת ל-15 דקות בלבד.
שחקני הטניס המובילים בעולם, גברים ונשים כאחד, הכריזו על הרחבת מחאתם על חלוקת הכנסות בווימבלדון 2026. לאחר שבטורניר הפתוח של צרפת הגבילו את הופעותיהם בתקשורת לפני הטורניר ל-15 דקות, הם מתכוונים להרחיב את הפעולה הזו גם לווימבלדון.
מועדון אול אינגלנד הכריז על עלייה של 20% בפרס הכסף הכולל, שהגיע ל-64.2 מיליון פאונד - הגידול השנתי הגדול ביותר בהיסטוריית הטורניר. אולם השחקנים, שציינו את הצעד כ'אות כוונה משמעותי', הדגישו שהסכום עדיין נמוך מהיעד שלהם של 71 מיליון פאונד, המייצג 16% מהכנסות הטורניר.
בשבוע הראשון של הטורניר (29 ביוני עד 5 ביולי), השחקנים יגבילו את הופעותיהם לאחר המשחקים ל-15 דקות בלבד - מספר שנועד לסמל את אחוז ההכנסות המוקצה לפרסים. בין השחקנים שהצטרפו למחאה בפריז היו ארינה סבלנקה, יאניק סינר ואיגה שוויאטק.
מועדון אול אינגלנד הביע הפתעה ואכזבה מהמהלך, וציין כי הוא 'מציב את השחקנים במרכז כל ההחלטות' ומשקיע מאות מיליוני פאונד בשיפור מתקני השחקנים. יו'ר המועדון, דבורה ג'ונס, טענה כי שימוש באחוז ההכנסות כמדד לקביעת פרסים אינו מתאים לארגון ללא מטרות רווח כמו ווימבלדון.
מקור: The Guardian