חזרה לדף הראשי
וימבלדון24 ביוני 2026 בשעה 03:00

ווימבלדון 2026: שחקנים יגבילו הופעות תקשורת ל-15 דקות בשבוע הראשון

שחקני הטניס המובילים מרחיבים את מחאת שכר הפרסים בווימבלדון. בשבוע הראשון של הטורניר, הם יגבילו הופעות לאחר משחקים ל-15 דקות - מספר המסמל את אחוז ההכנסות המוקצה לפרסים. מועדון אול אינגלנד הביע הפתעה ואכזבה מהמהלך.

ווימבלדון 2026: שחקנים יגבילו הופעות תקשורת ל-15 דקות בשבוע הראשון

שחקני הטניס המובילים בעולם מרחיבים את מחאת שכר הפרסים שלהם בווימבלדון, למרות שהמועדון הכריז על עלייה של 20% בפרס הכסף הכולל. בנוסף להגבלת הופעות התקשורת לפני הטורניר ל-15 דקות, השחקנים מתכננים להגביל גם את הופעותיהם לאחר המשחקים ל-15 דקות לאורך כל השבוע הראשון של האליפות.

מגבלת 15 הדקות נועדה לסמל את 15% מההכנסות שהגרנד סלאמים מקצים לפרסים. בפריז, ארינה סבלנקה קיצרה את מסיבת העיתונאים שלה לפני הטורניר, ושחקנים כמו יאניק סינר ואיגה שוויאטק הצטרפו גם הם לפעולה. נובאק ג'וקוביץ', שדיבר לעתים קרובות בשם זכויות השחקנים, לא השתתף בפעולה.

מועדון אול אינגלנד הביע 'הפתעה ואכזבה' מהמהלך, וציין כי ווימבלדון 'מציב את השחקנים במרכז כל ההחלטות' ומשקיע מאות מיליוני פאונד בשיפור מתקני השחקנים. הפרס הכולל בטורניר השנה יעמוד על 64.2 מיליון פאונד, אך הסכום עדיין נמוך בכ-7 מיליון פאונד ממה שהשחקנים ביקשו.

השחקנים תובעים גם קישור של פרסי הכסף להכנסות הטורניר, תרומות לקרן הרווחה שלהם, ומעורבות גדולה יותר בניהול האירועים. הם טוענים שלא קיבלו 'תגובה מהותית' מווימבלדון בנושאים אלה.

מקור: BBC Sport